Παραμύθι...μύθι μύθι το κουκί και το ρεβύθι

   

 

Το παραμύθι πέρα από τον παιδαγωγικό κι ψυχαγωγικό ρόλο που έχει είναι σημαντικό για την ψυχή του παιδιού καθώς μέσα από αυτό το παιδί θα κινητοποιήσει τη φαντασία του, θα ταυτιστεί με τους ήρωες, θα βιώσει ένα πλήθος συναισθημάτων,θα κατανοήσει αποδεκτές και μη αποδεκτές συμπεριφορές.

   Το παραμύθι κυρίως ενισχύει τη σχέση παιδιού-γονιού καθώς αυτή η στιγμή είναι μια ιδιαίτερη στιγμή ζεστασιάς και είναι καλό η ώρα αυτή του παραμυθιού να είναι συγκεκριμένη σαν ένα τελετουργικό (το βράδυ πριν τον ύπνο). 

   Με ποιο τρόπο μπορούμε να διαβάσουμε ένα παραμύθι στο παιδί μας;

Πως να το ενθαρρύνουμε να συμμετέχει κι αυτό ώστε η αφήγηση να γίνει πιο διαδραστική;

Ας δούμε μερικές προτάσεις...

Προτάσεις για την ανάγνωση ενός παραμυθιού ή μιας ιστορίας:

  • Πριν την ανάγνωση:


- Δείξτε στο παιδί το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε του να προβλέψει το περιεχόμενό του ("Για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;") Αναφέρετε το όνομα του συγγραφέα, του εικονογράφου και τον εκδοτικό οίκο. 

- Προτρέψτε το να εντοπίσει τον τίτλο του βιβλίου στο εξώφυλλο. Αφού του τον διαβάσετε, αφήστε του λίγο χρόνο για να τον παρατηρήσει και ζητήστε του να αναγνωρίσει σε αυτόν γνωστές του λέξεις ή γράμματα. 

- Παροτρύνετέ το να μιλήσει για τις δικές του εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. "Εσύ έχεις δει αλεπού;")


  • Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης:


- Παροτρύνετε το παιδί να σχολιάζει την ιστορία καθώς την ακούει (π.χ. "Τι λες να έγινε; Τι είπαν ο κόρακας με την αλεπού;")

- Αναλύστε ό,τι είναι απαραίτητο, όπως έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνει. 

- Απευθύνετε πότε - πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο το παιδί κατανοεί το νόημα της ιστορίας.

- Ζητήστε του να προβλέψει σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα ("Τι λες ότι θα γίνει μετά;")


  • Μετά την ανάγνωση:


- Επαναλάβετε βασικά στοιχεία της ιστορίας (Σκηνικό: "Πού διαδραματίστηκε η ιστορία;", Στόχο: "Τι ήθελε η αλεπού να πετύχει;")

- Βοηθήστε το παιδί να συσχετίσει τα γεγονότα που αφορούσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, με παρόμοια γεγονότα της δικής του ζωής.

- Ωθείστε το να υποβάλλει ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του βιβλίου.

- Συζητήστε μαζί του για τις εικόνες του βιβλίου.

- Παροτρύνετέ το να ζωγραφίσει εικόνες σχετικές με το κείμενο, να «εξερευνήσει» γράμματα και λέξεις ή να αντιγράψει μερικές απ’ αυτές.

- Βοηθήστε το να συνθέσει μια παρόμοια δική του ιστορία, ή προκαλέστε το να δώσει ένα εναλλακτικό τέλος στην ιστορία που του διαβάσατε.


Καλή ανάγνωση!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ 2022-2023

Συλλογικός προγραμματισμός σχολικής μονάδας