Καλό μήνα! Καλή Πρωταπριλιά!

Πρωταπριλιά σήμερα: η μόνη ημέρα που επιτρέπεται και κανένα ψεματάκι, έτσι για το έθιμο!

Ποιος είναι αυτός ο παιδικός ήρωας που έλεγε πολλά ψέματα και είναι ο αγαπημένος όλων των παιδιών! Μα φυσικά ο Πινόκιο!


Ας ακούσουμε το παραμύθι για να το θυμηθούμε...


Έτσι με αφορμή τη σημερινή μέρα αλλά και ακούγοντας το παραμύθι


-Αποκαλύπτουμε τα δικά μας ψέμματα, πότε τα είπαμε και γιατί. Είναι όμορφο όμως να λέμε ψέμματα; Γιατί; Τι συμβαίνει.
- Θα ήθελαν ένα φίλο σαν τον Πινόκιο; Πώς θα ένιωθαν οι ίδιοι αν τους λένε συνεχώς ψέματα;  Καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως "Κάθε ψέμα πληγώνει!"
-Συζητάμε λαϊκές εκφράσεις  και παροιμίες για την αλήθεια και για το ψέμα, όπως:
  • Μεταξύ κατεργαραίων ειλικρίνεια
  • Η αλήθεια και το λάδι βγαίνουν πάντα από πάνω.
  • Όποιος πηδάει μόνος του, κανένας δεν τον φτάνει.
  • Μες στα πολλά παινέματα, τα πιο πολλά είναι ψέμματα.
  • Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια.
  • Η ψευτιά και η κλεψιά είναι θεία κι ανιψιά.
  • Όποιος μαγειρεύει ψέμματα, στο πιάτο του τα βρίσκει.
  • Την αλήθεια πάντα κράτει και το ψέμα ας έχει αλάτι.
Επειτα φτιάχνουμε παζλ με τον Πινόκιο on line


Ζωγραφίζουμε την εικόνα του παραμυθιού on line:

Ζωγραφική Πινόκιο 

Και τραγουδάμε ένα πολύ αγαπημένο τραγουδάκι



Τα ψέματα
Στραβός βελόνα γύρευε, ολά-ολά (x 2)
Μέσα σε αχυρώνα, βατσιτσέλο-βατσιτσό (x 2)
Και ο κουφός του έλεγε, ολά-ολά (x 2)
Πως άκουσ’ ένα κρότο, βατσιτσέλο-βατσιτσό (x 2)
Πολλά ψέματα είπαμε,ολά-ολά (x 2)
Άς πούμε και μι’ αλήθεια, βατσιτσέλο-βατσιτσό (x 2)
Ο κόκορας εγέννησε, ολα-ολα (x 2)
Σαράντα κολοκύθια, βατσιτσέλο-βατσιτσό (x 2)
Τα κολοκύθια είχανε μέσα νερό, ολά-ολά (x 2)
Και το νερό βατράχια, βατσιτσέλο-βατσιτσό (x 2)

Μπορούμε,τέλος, να ζητήσουμε από τα παιδιά να φτιάξουνε τον πινόκιο με ο,τι υλικά θέλουν από το σπίτι.

Κι όσον αφορά το έθιμο της Πρωταπριλιάς μπορούμε να διαβάσουμε από που προήλθε πατώντας τον σύνδεσμο εδώ


Και...Προσοχή μη σας γελάσουν!






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ 2022-2023

Συλλογικός προγραμματισμός σχολικής μονάδας